Shopping Cart

No products in the cart.

Jaké druhy ořechů jíst při ketogenní dietě?

Ořechy jsou vynikajícím zdrojem zdravých tuků, ideální při ketogenní dietě, pokud jsou konzumovány s mírou. Jsou bohaté na vitaminy a minerály, podporují činnost srdce a nervového systému. Díky vysokému obsahu tuků jsou ideální pro osoby na keto dietě, i když pozor na jejich množství. Podívejte se, které ořechy se při keto dietě doporučují a kterým je lepší se vyhnout, abyste udrželi dietu pod kontrolou.

Ořechy jsou skvělou a chutnou svačinkou a jsou také skvělou přísadou do různých dezertů. Na rozdíl od všeobecného přesvědčení nemusí být nutně v rozporu s hubnutím, i když jsou kalorické. Jsou obzvláště užitečné při ketogenní dietě, pokud je dokážete jíst s mírou! Obsahují nenasycené mastné kyseliny a řadu esenciálních vitamínů, stejně jako mikro- a makroprvky, takže mají na lidský organismus blahodárný vliv. Jejich pravidelná konzumace posiluje nervový i kardiovaskulární systém. V praxi se jako ořechy označují různá semena a plody, jejichž střed, obklopený tvrdou nebo křehkou skořápkou či slupkou, je jedlý a často překvapivě chutný. Pro milovníky keto stojí za zmínku, že se vyznačují zejména vysokým obsahem tuku. Zjistěte více o jejich roli v ketogenní dietě a poznejte lépe nejzdravější druhy ořechů!

Které ořechy se pro ketogenní dietu obzvlášť doporučují?

Ořechy mohou být pravidelnou součástí jídelníčku lidí držících redukční dietu – zejména ketogenní dietu. Jsou vynikajícím zdrojem nenasycených mastných kyselin, ale zároveň je třeba brát v úvahu obsah bílkovin a sacharidů.

Při keto dietě se nejvíce doporučují:

  • makadamové ořechy
  • pekanové ořechy
  • para ořechy.

S mírou se doporučuje jíst:

  • vlašské ořechy
  • lískové ořechy
  • arašídy
  • mandle.

Kterým ořechům byste se měli alespoň na začátku keto diety vyhnout?

Zejména na začátku ketogenní diety je třeba se vyhýbat kešu ořechům a pistáciím. Musíme totiž pamatovat na dodržování denního limitu sacharidů, který činí 20 gramů. Právě tolik jich najdete v pouhých 60 kusech kešu oříšků. To znamená, že udržení ketózy je poměrně náročné, zejména pokud jste si zvykli dopřávat si tento typ svačinky bez omezení. Pokud máte rádi pistácie, máme pro vás špatnou zprávu – pouhý jeden šálek těchto lahodných oříšků překračuje povolenou denní dávku, protože obsahuje více než 30 gramů sacharidů.

  • Makadamové ořechy – jedná se o nejtučnější ořechy – až 75 % z nich tvoří tuk. Při ketogenní dietě jsou vaším spojencem! 718 kcal, 76 g, 14 g.
    Pekanové ořechy – jsou dalším vynikajícím zdrojem nenasycených mastných kyselin, které výrazně snižují riziko aterosklerózy. Obsahují také cenné prvky, jako je měď, zinek, hořčík, draslík a mangan. 691 kcal, 72 g, 13,9 g.
    Para ořechy – již jeden para ořech pokryje potřebu selenu. Zároveň by se množství nemělo přehánět, aby nedošlo k předávkování tímto konkrétním prvkem. 659 kcal, 67 g, 12 g.
  • Vlašské ořechy – mají cenné zdravotní vlastnosti: prospívají zdraví srdce a obsahují velké množství antioxidantů, které chrání před oxidačním stresem. 645 kcal, 60 g, 18 g.
  • Lískové ořechy – jsou vynikajícím zdrojem vitaminu E a také vitaminů skupiny B a kyseliny listové. 628 kcal, 60, 675 g, 16,7 g.
  • Arašídy – neboli fistule, také dodávají tělu cenné látky. Lze je konzumovat při ketogenní dietě, i když s mírou. 603 kcal, 50 g, 14 g.
  • Mandle – jsou skvělým zdrojem vitaminu E pro vaši pokožku a libido, ale také vápníku, fosforu a železa. Zároveň je při keto stravě lepší se jimi nepřejídat. 579 kcal, 49,93 g, 21,55 g.
  • Kešu ořechy – jejich příznivé účinky na zdraví bohužel nejdou ruku v ruce s ketogenní dietou. Doporučujeme však volit jiné ořechy. 553 kcal, 43,85 g, 30,19 g.
  • Pistácie – bohužel je musíme zařadit na konec seznamu, i když mají mnoho milovníků. Jejich obsah tuku je nejnižší při současném dobrém množství sacharidů. 562 kcal, 45,39 g, 27,93 g.

Ořechy jsou skvělé jako dezert!

Ořechy se při ketogenní dietě bezpochyby vyplatí jíst. Pomáhají udržovat ketózu a zároveň mají důležité zdravotní vlastnosti. Jsou bohaté na vitaminy, fosfor, hořčík, železo, mangan, zinek, měď a jsou také cenným zdrojem draslíku. Především jsou oblíbené pro svůj obsah nenasycených mastných kyselin, které snižují hladinu špatného cholesterolu. Jak je ale jíst? Nejen jako příležitostnou svačinu – jsou skvělé i v podobě dezertů – někdy opravdu dost efektních! Vybrali jsme nejzdravější druhy ořechů a vytvořili chutné návrhy pro každého, kdo drží ketogenní dietu.

Každý milovník fyzické aktivity ví, jak užitečné je arašídové máslo při sestavování koktejlu. Dodává mu jedinečnou chuť a zároveň obsahuje cenné výživové hodnoty….. Výrobky BeKeto se vám budou hodit také při tvorbě pečiva. Výborným návrhem je limetkový cheesecake se základem z mandlové mouky . Mandlová mouka se skvěle hodí také k výrobě sušenek – v tomto případě doporučujeme keto sušenky s kousky čokolády . Možnosti jsou zde opravdu široké a vaše kreativita vám bezpochyby pomůže najít další využití ořechů. Rádi vám pomůžeme – podívejte se na naše návrhy a inspirujte se!

Kdo by se měl ořechům vyhnout?

Fantastická chuť ořechů, jejich potenciál pro tvorbu lahodných dezertů nebo jejich zdraví prospěšné vlastnosti jsou velkou výhodou. Zároveň je třeba mít na paměti, že alergie na ořechy je jednou z nejčastějších – může postihnout až jednoho ze sta lidí. Nejčastějšími příznaky jsou svědění úst a otoky; objevují se také kožní reakce a zvracení. V závažných případech může dojít k život ohrožujícímu anafylaktickému šoku. Nejčastějším alergenem jsou arašídy, ale i jiné druhy mohou být silnými alergeny. Pokud máte podezření na alergii, je vhodné si ji ověřit pomocí příslušných testů. Ty se provádějí z krve nebo prostřednictvím kožního testu.

Co dalšího mohu jíst při keto dietě?

Pokud hledáte nové nápady a zajímá vás seznam keto potravin, stojí za to zvážit množství potravin povolených v rámci tohoto způsobu stravování. Keto dieta není jen o tučných bílkovinách nebo tucích – je to bohatá nabídka chutných a sytých pokrmů, které se mohou stát základem vašich kulinářských výtvorů. Když přemýšlíte o zpestření svého jídelníčku, stojí za to mít na paměti důležitost dobře sestavených jídel. Nejenže uspokojí vaše chuťové pohárky, ale také dodají vašemu tělu základní živiny, díky nimž budete každý den zdraví a plní energie.

Leave a Reply

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Připojte se k čekací listině Buďte mezi prvními, kdo se dozví, jakmile bude produkt k dispozici. Zanechte níže svou e-mailovou adresu a buďte informováni o novinkách.
Sdílejte svůj košík